Page 179 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 179
Actividad 20
20. Look at the following expressions with connectives on Track 54. • Pregunte a sus alumnos el
With your teacher’s help, briefly explain their use. Look at the example.
With your teacher’s help, briefly explain their use. Look at the example. TRACK 54 significado de las expresiones, T
para que puedan comparar
sus opiniones. rack 54
Explanation • Asegúrese de que sus
Example: That sounds great! So Example: So: It is used to give a
that’s settled. estudiantes comprendan el
consequence.
hecho de que los conectores
Maybe 7 a.m. is better. Also, that’s
the entrance time. Also: It is used to add information. Remember tienen un significado diferente
After:
It is used to explain Connectives según los contextos, en
are words or
We should spend some time there
that something will happen once
in the afternoon after lunch. expressions used este caso, los significados
something has already been done. to link ideas.
Each connective
We may want to consider that. gives a different expresados son válidos
However: t is used to express
I
However, it can’t wait for us all meaning to the para estos ejemplos; en otros
opposition.
day in Mexico City expressions they
contextos, pueden cambiar.
link, such as cause,
Why: It is used to affirm. consequence,
One hour? Why, yes. adding • Haga explícito que el uso
Sounds perfect. information,
de conectores tiene que ver
opposition, etc.
con la construcción de un
For our Trip Schedule argumento que respalde su
session 9
propuesta de programación.
21. Do the following in order to build an expression to give Sin embargo, reflexionar sobre
reasons to support your proposal:
• Choose an activity suitable for your trip schedule. cómo se usan estos conectores
• Check the information you researched in Activity 10. puede permitir su uso en otras
• Select data related to the activity. situaciones comunicativas.
• Compose an expression to support it. If you have any questions, go back to
Activity 19. Actividad 21
• Use the appropriate connectives. If you have any questions, go back to Negotiating proposals. Body language
Activity 20. Look at the example and the highlighted connectives below.
Data • Ayude a sus alumnos a
Activity elegir la mejor forma de
• It opens at 10.
Go to the castle • You need tickets to get in. conectar la información que
Connective desean vincular.
Immediately after having finished breakfast, we will visit the museum in Chapultepec Park, • Asegúrese de que sus
since it opens at 10 a.m. and we’ll have to spend some time in the line waiting to buy tickets. alumnos tengan en cuenta la
since it opens at 10 a.m. and we’ll have to spend some time in the line waiting to buy tickets.
since it opens at 10 a.m. and we’ll have to spend some time in the line waiting to buy tickets.
información que leyeron en la
Studentʼs Book / Practice 10 175
Actividad 10.
• Si sus estudiantes tienen dificultades con el uso de conectores, puede volver a revisarlos.
• Señale que, aunque algunos cambios pueden crear una ligera diferencia (estilística), otros cambios
en los conectores utilizados pueden afectar el registro, o incluso pueden necesitar ajustes de sintaxis
(por ejemplo, because vs. because of, este último pide un sustantivo o expresiones nominal, o but vs.
nevertheless, el último es mucho más formal). También puede señalar que el propósito de los conectores
es señalar el tipo de vínculo establecido entre lo que ya se ha expresado y lo que se va a expresar.
Teacher’s Book / Practice 10 179